دوره مکالمه زبان فرانسه

مکالمه زبان فرانسه

conversation

یادگیری زبان فرانسه و توانایی سخن گفتن به این زبان که به عنوان زبان دوم بین المللی قلمداد می شود، همواره چالشی بزرگ برای علاقه مندان بود است. خوشبختانه این روزه، اکثریت افراد جامعه آشنایی ابتدایی با این زبان را دارند. ولی در نقطه ی مقابل آن، توانایی سخن گفتن روان، در بیشتر ما وجود ندارد.

کشور ایران یکی از پویاترین کشورها در زمینه ی آموزش زبان های خارجی می باشد و درست به همین دلیل است که در این زمینه هم چاره ای اندیشیده شده است. به این ترتیب که در موسسات آموزش زبان، کلاس هایی تحت عنوان مکالمه ی آزاد (Conversation) طراحی و برگزار می شود. مرکز آموش زبان علامه قطب راوندی نیز از این تدبیر بی نصیب نیست. چرا که در این موسسه کلاس های مکالمه ی آزاد در سطح های متفاوت تشکیل می گردد.

در این کلاس ها با مطرح کردن موضوعات به روز و تکرار آنها، زبان آموز می تواند مهارت گفتار و شنیدار خود را تقویت کند.

روز برگزاری
یکشنبه سه شنبه
ساعت برگزاری
 18:00-19:30
مدت دوره
12جلسه
تاریخ شروع ترم
 1394/09/8
شهریه دوره
 1،200،000ريال
1406136593 address4  تهران، خ وليعصر، بالاتر از ميرداماد، مقابل مدرسه رازي، خيابان يزدان پناه، پلاک 75

کلاس مکالمه زبان فرانسه

توسط استاد native

چهارشنبه, ۱۸ مرداد, ۱۳۹۱
برگزاری کلاس مکالمه B2 زبان فرانسه توسط استاد native آقای ژولین در شعبه ی کاج. این کلاس مناسب زبان آموزانی است که ازسطح زبان متوسطی برخوردار هستند. در این کلاس از کتاب expression orale سطح B2 استفاده میگردد ضمنا سوژه های مختلف و متفاوتی خارج از کتاب نیز در قالب بحث آذاد آموزش داده میشود. چهارشنبه ها ۱۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰ شروع دوره: ۲۵ مرداد ماه. شماره تماس: ۸۸۵۸۴۰۴۲ ۸۸۵۸۴۰۴۳

 کلاس زبان فرانسه

نام کلاس:
آمادگی آزمون TEF
کد کلاس:
روز و ساعت کلاس:
پنجشنبه ها ۵ الی ۷
تاریخ شروع:
۱۳۹۵/۰۲/۰۹
تاریخ اتمام:
مدرس:
هزینه:
۲۱۰,۰۰۰ تومان
تخفیف ثبت نام آنلاین:
ظرفیت:
۱۲
ظرفیت باقی مانده:
۶
توضیحات:
ندارد

بخش فرانسه كانون زبان ايران فعاليت خود را ازسال 1359 آغاز كرد. ابتدا كلاس‌هاي عمومي وكلاس‌هاي ديداري ـ شنيداري مقدماتي آن در 5 سطح تدريس مي‌شد و به تدريج، دوره های مختلف مطابق با روش های آموزشی روز  اضافه گرديد. هم اكنون 20 سطح آموزشي از مبتدي تا پيشرفته در تهران (مراکز : وصال، شهید بهشتی، جم، شهرک قدس، تهران پارس، مشکاه، نیاوران و حجاب) و شهرستان‌ها (مشهد، اصفهان، تبريز، شيراز، اهواز، یزد، گرگان و كرج) تـدريس مي‌گردد.

بخش کودکان شامل 10 ترم آموزشی برای کودکان 7 الی 10 سال می باشد.

مواد آموزشی و کمک آموزشی

  • کتاب Caramel جلد یک و دو برای سطوح آموزشی EN1 تا EN9 استفاده می‌شود.
  • دفترچه‌های تمرین (Cahier de devoir) كه توسط کارشناسان بخش فرانسه کانون زبان جهت سطوح فوق تهیه شده، مکمل مواد آموزشی اين سطوح می‌باشد.
  • EN10  از کتاب !Oh làlà و جزوه آماده شده در بخش فرانسه جهت گذر به سیستم نوجوانان طراحی شده است.

سطوح آموزشی
بخش کودکان شامل 10 ترم آموزشی می‌باشد که با علامت اختصاری Enfant Niveau ) EN1- EN10 ) نامیده می‌شود.

تعیین سطح آموزشی
کودکانی که به زبان فرانسه آشنایی دارند با گذراندن امتحان تعیین سطح شفاهی به کلاس مورد نظر هدایت می‌شوند.

نحوه ارزیابی و سنجش
  در هر سطح درسی امتحان پایان ترم انجام می‌گیرد که 40% نمره ترم را شامل می‌شود و 60% مابقی نمرات کار کلاسی است.

شرایط ثبت نام
  حداقل سن برای داوطلبان 7 سال و حداکثر10 سال می‌باشد که بر حسب امتحان تعیین سطح، سطح‌بندی شده و یا این‌که از اولین کلاس (EN1) شروع به تحصیل می‌کنند.
متقاضیان بايد جهت گرفتن فرم ثبت نام به کانون زبان مراجعه نمایند و کسانی که مایل به گذراندن امتحان تعیین سطح می‌باشند در روز تعیین شده جهت گذراندن امتحان به مرکز مربوطه مراجعه می‌نمایند. سایر متقاضیان که امتحان تعیین سطح نمی‌دهند در روز تعیین شده جهت ثبت نام مراجعه می‌نمایند.

 دوره و تعداد جلسات

  • دوره عادی: دو روز در هفته (مجموعاً 21 جلسه یک و نیم ساعته)
  • مدت هر دوره: 2 ماه ونیم روزهای تشکیل کلاس: ( شنبه ـ چهارشنبه) ، ( یک‌شنبه ـ سه‌شنبه)، ( دوشنبه ـ پنج‌شنبه)
  • ساعات تشکیل کلاس:  (14:30 تا 16)، (16:15 تا 17:45)، (18 تا 19:30)

مراکز آموزشی کودکان

مرکز آموزشی نیاوران (كودكان و نوجوانان)

آدرس: تهران ـ خیابان پاسداران ـ پارک نیاوران ـ کانون زبان ایران تلفن: 43 33 28 22 (021)

  مرکز آموزشی حجاب (کودکان و نوجوانان)

آدرس: تهران ـ خیابان فاطمی ـ نبش جمالزاده ـ پلاک 275 ـ کانون زبان ایران تلفن:  80 00 42 66 (021)

 

کلاس‌های فرانسه ویژه گروه نوجوانان
در حال حاضر بخش نوجوانان شـــــامل 12 ترم آموزشی می‌باشد که با علامت اختصاری Junior Niveau) JN1–JN12)  نامیده می‌شود.

مواد آموزشی و کمک آموزشی

 کتاب !Oh là là جلد یک، دو و سه كه برای سطوح آموزشی JN1 تا JN12 استفاده می‌شود.

تعیین سطح آموزشی
نوجوانانی که به زبان فرانسه آشنایی دارند و یا در بخش کودکان تحصیل کرده‌اند و از نظر سنی بايد در بخش نوجوانان تحصیل نمایند، با گذراندن امتحان تعیین سطح شفاهی به کلاس مورد نظر هدایت می‌شوند.

 نحوه ارزیابی و سنجش
در هر سطح درسی امتحان پایان ترم انجام می‌گیرد که 40% نمره ترم را شامل می‌شود و 60% بقيه، نمرات کار کلاسی است.

شرایط ثبت نام
حداقل سن برای متقاضيان گروه نوجوانان، 10 سال و حداکثرسن، 13 سال می‌باشد که بر حسب امتحان تعیین سطح، سطح‌بندی شده و یا این‌که از اولین کلاس (JN1) شروع به تحصیل می‌کنند.
متقاضیان بايد جهت گرفتن فرم ثبت نام به يك از مراكز آموزشی کانون زبان كه دارای گروه نوجوانان فرانسه می‌باشد رجوع نمایند و کسانی که مایل به گذراندن امتحان تعیین سطح می‌باشند در روز تعیین شده جهت گذراندن امتحان به مرکز آموزشی مربوطه مراجعه می‌نمایند.
سایر متقاضیان که امتحان تعیین سطح نمی‌دهند، در روز تعیین شده جهت ثبت نام مراجعه می‌نمایند. بديهی است كه اين دسته از متقاضيان از پايين‌ترين ترم گروه نوجوانان آموزش خواهند ديد.

دوره و تعداد جلسات

  • دو روز در هفته (مجموعاً 21 جلسه یک و نیم ساعته)
  • مدت هر دوره: 2 ماه و نیم 
  • روزهای تشکیل کلاس: (شنبه ـ چهارشنبه)، (یک‌شنبه ـ سه‌شنبه)، (دوشنبه ـ پنج شنبه)
  • ساعات تشکیل کلاس: (14:30 تا 16)، (16:15 تا 17:45)، (18 تا 19:30)

مراکز آموزشی نوجوانان
در حال حاضر كلاس‌های نوجوانان بخش فرانسه در مراكز آموزشی نياوران و حجاب تهران مستقر می باشد. 

مرکز آموزشی نیاوران(كودكان و نوجوانان)

آدرس: (در اینجا یک فاصله ایجاد شود)تهران ـ خیابان پاسداران ـ پارک نیاوران ـ کانون زبان ایران  تلفن  22283343-021

 مرکز آموزشی حجاب(کودکان و نوجوانان)

آدرس: (در اینجا یک فاصله ایجاد شود)تهران ـ خیابان فاطمی ـ نبش جمالزاده ـ پلاک 275 ـ کانون زبان ایران تلفن66420080-021



 مواد آموزشی و کمک آموزشی

  • کتاب Reflets  جلد یک و دو برای سطوح آموزشی NEP مقدماتی و NES و متوسطه NIP و NIS
  • کتاب Nouvel Édito برای سطوح آموزشی پیشرفته NA1، NA2، NA3، NA4
  • کتاب Littérama XXe   جهت کلاسهای ادبیات قرن بیستم  (Module 1- Module 2)
  • کتاب Expression orale و Comprénension orale در سطوح N1، N2، N3 به علاوه کتاب Conversation Pratique برای کلاس های مکالمه : ECO

 

سطوح آموزشی
درحال حاضر متد Reflets با سطح‌های NIS, NIP, NES,NEP (مقدماتی و متوسطه) تدريس می‌شود كه اين سطوح با دو جلد كتاب اين متد به اتمام خواهد رسید.
 سطوح و علامت اختصاری آن به شرح جدول زير می‌باشد:

 

دوره مقدماتی زبان فرانسه

 

 

 

علامت اختصاری

 

 

 

نام سطوح

 

 

 

NEP1 - NEP2- NEP3 NEP4

 

 

Niveau Élémentaire Primaire

 

سطوح مقدماتی یک

 

 

 

NES1 - NES2- NES3- NES4

 

 

Niveau Élémentaire Secondaire

 

سطوح مقدماتی دو

 

 

 دوره‌های متوسطه

 

 

علامت اختصاری

 

 

 

نام سطوح

 

 

 

NIP1 - NIP2- NIP3

 

 

 

Niveau Intermédiaire Primaire

 

سطوح متوسطه یک

 

 

 

NIS1 - NIS2- NIS3

 

 

 

Niveau Intermédiaire Secondaire

 

سطوح متوسطه دو

 

 

دوره پیشرفته زبان فرانسه


 

علامت اختصاری

 

 

 

نام سطوح

 

 

 

NA1 - NA2- NA3 NA4

 

 

Niveau Avancé 

سطوح پیشرفته

 

دوره های مكالمه(ECO) 

این دوره‏ها برای سطوح A2, B1, B2 طراحی شده و قابلیت‏های شنیداری و گفتاری زبان‏ آموزان تقویت می‏شود.

 

دوره ادبیات قرن 20 فرانسه شامل  دو سطح (M1-M2)
در اين سطوح ادبيات فرانسه درقرن بيستم (نوول) تدريس می‌گردد. ارائه روش‌های ايراد سخنرانی نيز جزو برنامه‌های اين  دوره است. در اين كلاس‌ها از كتاب Littérama XXe  استفاده مي‌شود.
 
تعیین سطح آموزشی
متقاضیانی که با زبان فرانسه آشنایی دارند، می توانند در امتحان تعیین سطح شرکت نمایند.
امتحانات تعیین سطح شامل امتحان کتبی  و شفاهی است و بر حسب سطوح مختلف سطح بندی شده است و داوطلبان بر حسب شناخت نوشتاری و گفتاری سطح بندی می شوند.


نحوه ارزیابی و سنجش
در هر مقطع درسی(سطح) یک امتحان تستی در آخر ترم انجام می گیرد که 40٪ کل نمره ترم را شامل می شود و 60٪ مابقی نمرات کار کلاسی است.
نمره قبولی در امتحان پایان ترم 70 از روی 100 می باشد مشروط به اینکه نمره کسب شده در امتحان کتبی پایان ترم حداقل 60 از 100 باشد. به جز امتحان آخر ترم کنترل شفاهی و کنترل کتبی نیزانجام می پذیرد که نمرات آن با نمرات کار کلاسی منظور می گردد.

شرایط ثبت نام
حداقل سن برای داوطلبان بزرگسال 14 سال می باشد که یا بر حسب امتحان تعیین سطح، سطح بندی شده و یا این که از اولین کلاس یعنی از NEP1 شروع به تحصیل می کنند. متقاضیان باید جهت گرفتن فرم ثبت نام به کانون زبان رجوع نمایند وکسانی که مایل به گذراندن امتحان تعیین سطح می باشند در روز ذکر شده توسط کارشناسان بخش آموزش هر مرکز امتحان داده و پس از اخذ نتیجه امتحان ثبت نام می نمایند. سایر متقاضیانی که امتحان تعیین سطح نمی دهند در روز ذکر شده ثبت نام می شوند.
 
دوره و تعداد جلسات:
دوره عادی:

  • دو روز در هفته (مجموعا" 5/3 ساعت)، مدت هر دوره 2 ماه و نیم
  • روزهای تشکیل کلاس: (شنبه/چهارشنبه) – (یکشنبه/سه شنبه)- (دوشنبه/پنجشنبه)
  • ساعات تشکیل کلاس: (8 تا 9:45) / (10 تا 11:45) / (14 تا 15:45) / 16 تا 17:45) / (18 تا 19:45)

 

 دوره های فشرده:
این کلاس ها به صورت دو روز در هفته (از ساعت 8 تا 12) و یا (از ساعت 14 تا 18) در دو نوبت در هفته برگزار می گردد و به طریقی تنظیم شده که زبان آموزان کتاب های Reflets جلد اول را در چهار ترم (یکسال) وجلد دوم را در سه ترم به پایان برسانند.

کلاس های یک روز در هفته:
این کلاس ها به صورت یک جلسه در هفته از ساعت 8 تا 12 و یا 14 تا 18 و یا 16 تا 20 در روزهای دوشنبه یا پنجشنبه تشکیل می شود.
 
دوره های خاص:
بخش فرانسه دوره های خاصی را برنامه ریزی کرده است که در آینده اجرا خواهد شد، این دوره ها شامل آموزش مدرس زبان فرانسه و دوره های بورسیه ها است.

 مراکز آموزشی

تهران


 آقایان:

مرکز آموزشی جم

 

خانم ها:                               

مراکز آموزشی شهید بهشتی، وصال، مشکوه، شهرک قدس و تهران پارس

 

شهرستان ها:

اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، مشهد، کرج، یزد و گرگان

 آشنایی با شش سطح چارچوب مشترک اروپا در رویکرد زبان‌های اروپایی CECR


شش سطح چارچوب مشترک اروپا در رویکرد زبان‌های اروپایی

 

A1

فهم شنیداری

می‌توانم کلمات ساده و اصطلاحات روزمره را که در مورد خودم، خانواده و محیط عینی اطرافم باشند بفهمم به شرطی که فرد به آرامی و شمرده حرف بزند.

 

فهم از طریق خواندن متن

می‌توانم کلمات و اسامی ساده و عادی و هم چنین جملات بسیار ساده، مثلا" در اطلاعیه‌ها (تبلیغات) و کاتالوگ‌ها رابفهمم.

 

 توان تولید گفتاری (شرکت جستن در یک مکالمه)

می‌توانم خیلی ساده وارد ارتباط (تولید) شوم به شرطی که مخاطبم حاضر باشد جملاتش را آرام ادا کند و حتی آن‌ها را به ترکیبی دیگر تکرار نماید و مرا درساختن جملات کمک کند. می‌توانم در مورد مسائل ساده سوال کنم. مثلا" در مورد چیزی که بلافاصله به آن احتیاج دارم و به سوالات پرسیده شده در این زمینه، قادرم پاسخ دهم.

 

 بیان شفاهی به شکل دنباله دار (غیرمنقطع)

می‌توانم جملات و اصطلاحات ساده را برای توصیف محل زندگی و افراد پیرامونم بکار ببرم.

 

 تولید نوشتاری

می‌توانم کوتاه وساده کارت پستالی بنویسم که مثلا" در مورد تعطیلات باشد. می‌توانم پرسشنامه‌ای را که سوالاتی ساده از جمله نام، ملیت و آدرس مطرح کرده، پرکنم. مثل پرسشنامه هتل.

 


 A2

فهم شنیداری

می‌توانم اصطلاحات و  واژگان پرکاربرد ر ابفهمم (مثلا": در مورد خودم، خانواده‌ام، خرید کردن، کار و محیط اطراف). می‌توانم به موضوع اصلی اطلاعیه‌ها و پیغام‌های ساده و روشن پی ببرم.

 

فهم از طریق خواندن متن

می‌توانم متون کوتاه و خیلی ساده را بخوانم. می‌توانم از لابه‌لای پوسترهای تبلیغاتی، منوی رستوران و زمان‌بندی (حرکت قطار، ساعت کلاس...) به اطلاعات مشخص و ویژه دست پیدا کنم. می‌توانم نامه‌های کوتاه شخصی را بفهمم.

توان تولید گفتاری (شرکت جستن در یک مکالمه)

 

می‌توانم در بحثی مثلا" در مورد کارهای ساده روزمره وارد شوم که شامل تبادل یک‌سری اطلاعات ساده باشد. می‌توانم وارد تبادل گفتاری خیلی کوتاه شوم حتی اگر به علت نفهمیدن قسمتی از مکالمه نتوانم به آن ادامه دهم.

بیان شفاهی به شکل دنباله دار (غیرمنقطع)

می‌توانم تعدادی جمله و اصطلاحات ساده را برای توصیف خانواده‌ام، دیگران، شرایط زندگی خودم، تحصیلاتم و فعالیت حرفه‌ای به کار بگیرم.

 

تولید نوشتاری

می‌توانم یادداشت‌ها و پیغام‌های ساده و کوتاهی بنویسم. می‌توانم نامه شخصی ساده‌ای بنویسم مانند نامه‌ای برای تشکر کردن.

 


 B1

فهم شنیداری

می‌توانم نکات مهم را هنگامی که به زبانی واضح و استاندارد و در موضوعاتی که به آن آشنایی دارم مثلا" کار، مدرسه، تفریحات و ... گفته می‌شود درک کنم. می‌توانم اطلاعات مهم خبری رادیو و تلویزیون را که در مورد موضوعات روز است و چه از نظر شخصی و یا کاری مورد علاقه‌ام است بفهمم به شرطی که خیلی ساده و واضح بیان شود.

 

 فهم از طریق خواندن متن

می‌توان متونی را که اساسا" به زبانی ساده و مرتبط با کارم باشد بفهمم. می‌توانم توصیف اتفاقات، بیان احساسات و خواسته‌های مطرح شده در یک نامه شخصی را بفهمم.

توان تولید گفتاری (شرکت جستن در یک مکالمه)

می‌توانم از عهده مواجهه با اکثر موقعیت‌هایی که درسفر به ناحیه‌ای که این زبان را صحبت می‌کنند برآیم و می‌توانم بدون آمادگی قبلی وارد یک مکالمه ساده در موارد روزمره یا مکالمه‌ای در مورد علایق شخصی، زندگی خانواده، سرگرمی، کار، سفر  و اخبار شوم.

 

بیان شفاهی به شکل دنباله دار (غیرمنقطع)

می‌توانم اصطلاحاتی بسیار ساده را جهت بیان تجربه‌ها، اتفاقات، اهداف و آرزوهایم به کارگیرم. می‌توانم به شکلی خلاصه‌وار دلایل و توضیحاتی را در مورد نظرها و پروژه‌هایم ارائه دهم. می‌توانم داستان یک کتاب یا یک فیلم را بیان و نظر خودم را در مورد آن‌ها اضافه کنم.

 

تولید نوشتاری

می‌توانم برای یک سوژه ساده روزمره یا سوژه‌ای  که مورد علاقه خودم باشد، متنی ساده و منسجم بنویسم. می‌توانم در نامه‌ای شخصی از تجارب و دیدگاه‌هایم بنویسم.

 

B2

فهم شنیداری

می‌توانم کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های بلند رابفهمم و حتی به شرط آشنا بودن نسبی به موضوع بحث، استدلال‌های پیچیده را دنبال نمایم. می‌توانم اخبار و اطلاعات برنامه‌های تلویزیون را درک کنم. فیلم‌هایی که در آن‌ها به زبان استاندارد حرف می‌زنند را می‌فهمم.

 

فهم از طریق خواندن متن

می‌توانم مقالات و گزارشاتی را که شامل مسائل معاصر باشد، و در آن نویسنده با روشی خاص و یا از دیدگاهی ویژه به مسئله پرداخته را مطالعه کنم. می‌توانم یک نثر ادبی معاصر را بفهمم.

 

توان تولید گفتاری (شرکت جستن در یک مکالمه)

بطور نسبی می‌توانم به راحتی و بدون فکر کردن، به زبان مادری مخاطب با او مکالمه‌ای عادی و روان را پی‌گیرم. می‌توانم در مکالمات روزمره و ساده وارد شوم و نظر بدهم و از نظراتم دفاع کنم.

 

بیان شفاهی به شکل دنباله دار (غیرمنقطع)

می‌توانم در مورد تعداد زیادی از موضوعات که مورد علاقه‌ام هستند، به وضوح و دقت نظر دهم. می‌توانم یک موضوع خبری را بسط دهم و از جهات مختلف مزایا و مشکلات ممکن را توضیح دهم.

 

تولید نوشتاری

می‌توانم در مورد تعداد زیادی از موضوعات مورد علاقه‌ام مقالاتی به وضوح و دقت، بنویسم. می‌توانم جهت ارائه یک سری اطلاعات، مقاله یا گزارشی بنویسم یا در مقابل نظری ارائه شده، دیدگاه موافق یا مخالف خود را بیان کنم می‌توانم در نامه‌هایی که می‌نویسم نظر شخصی‌ام رانسبت به اتفاقات و تجربیات بیان کنم.

 

 C1

فهم شنیداری

می‌توانم گفتاری بلند را بفهمم، حتی اگر ساختارها و بیان آن‌ها، واضح و موکد نباشد. می‌توانم سریال‌ها  و فیلم‌های تلویزیونی را به آسانی بفهمم.

فهم از طریق خواندن متن

می‌توانم متون مربوط به یک واقعه و یا متون ادبی بلند و پیچیده را بفهمم و تفاوت سبک را در آن‌ها تمیز دهم. می‌توانم مقالات تخصصی  را که نظام گسترده و فنی دارند، حتی اگر در زمینه مطالعات من نباشد بفهمم.

توان تولید گفتاری (شرکت جستن در یک مکالمه)

می‌توانم بیانی روان، بدون نیاز به فکر کردن و جستجوی کلمات داشته باشم. می‌توانم در روابط اجتماعی و حرفه‌ای بیانی درخور و روان داشته باشم. می توانم نظرات و عقایدم را به‌دقت توضیح دهم و به گفتار خود به نسبت گفتار مخاطبینم انسجام دهم.

 

بیان شفاهی به شکل دنباله دار (غیرمنقطع)

می‌توانم موضوعات پیچیده را به دقت و به وضوح شرح دهم و مواردی را که به این موضوعات مربوط است درآن بگنجانم و سخن خود را با بسط برخی نکات خاص پایان دهم.

 

تولید نوشتاری

می‌توانم بیانی خوش ساختار و واضح از خود ارائه دهم و نظر شخصی‌ام را بسط دهم.درموارد پیچیده  می‌توانم نامه، مقاله  یا گزارشی تهیه کنم و نکته‌هایی که به نظرم مهم می‌رسند را مشخص کنم و با توجه به مخاطبین متفاوت می‌توانم سبک‌های مختلفی برای نگارش اتخاذ کنم.

 

C2

فهم شنیداری

در فهم زبان گفتاری هیچ مشکلی ندارم. چه در گفتار مستقیم یا در رسانه‌ها و چه در مکالمه‌ای تند و سریع، ولی همه این‌ها به شرطی است که فرصت آشنا شدن با لهجه مخاطب را داشته باشم.

 

فهم از طریق خواندن متن

می‌توانم بدون مشکل هر گونه متنی را بخوانم. حتی اگر از لحاظ فرم و محتوی پیچیده و انتزاعی باشند مثلا" جزوه یا مقاله‌ای تخصصی یا اثری ادبی.

 

توان تولید گفتاری (شرکت جستن در یک مکالمه)

به راحتی می‌توانم در هر مکالمه یا مباحثه‌ای شرکت کنم  و با اصطلاحات زبانی و ساختار‌های مصطلح مشکلی ندارم. با بیانی روان به توضیح تفاوت‌های ظریف معنایی می‌پردازم. اگر مشکلی پیش آید می‌توانم با مهارت به ابتدای رشته کلام برگردم و بدون آن‌که مخاطبین متوجه شوند مشکل را برطرف کنم.

 

بیان شفاهی به شکل دنباله دار (غیرمنقطع)

می‌توانم با اتخاذ سبکی متناسب  با فحوای کلام مطلبی را توصیف یا استدلالی را روشن و روان بیان کنم. تعریفی منطقی ارائه کنم و شنونده را تا دریافت نکات اساسی و مهم راهنما باشم.


تولید نوشتاری

می‌توانم متنی روشن و روان بنگارم که سبکی متناسب با موقعیت داشته باشد. می‌توانم نامه، گزارش یا مقاله‌ای پیچیده بنویسم که در آن، ساخت واضح متن خواننده را در درک و به خاطر سپاری نکات پر اهمیت یاری می‌کند. می‌توانم متنی حرفه‌ای یا ادبی را خلاصه یا نقد نوشتاری کنم.

سایت چارچوب مشترک اروپا در رویکرد به زبان‌های اروپایی 

26 Apr 2016